lucka nr 17- berätta om hur du skulle se ut om du fick drömma.

Lucka nummer 17 i Emily Dahls kalender, julafton närmar sig med stormsteg!
 
Jag vet inte om Emily har syftat till klädstilsmässigt önske-se ut eller mitt fysiska drömutseende, men jag har gjort tolkningen som det senare. 
 
 
 
Jag tror aldrig att jag riktigt drömt om att se ut på något annat sätt- när jag var yngre och hade det där dåliga självförtroendet som liksom kom på köpet med tonåren så drömde jag nog mer om att se ut som en vackrare version av mig själv liksom. Och nu, i vuxen ålder, reflekterar jag inte över det egentligen. Jag är nöjd med mitt utseende. Men visst finns det attribut som jag önskat mig för att liksom göra det hela lite roligare. Till exempel har jag alltid önskat mig lite fräknar på näsan, i alla fall över sommaren. Och då och då kommer jag tillbaka till det där röda, lite lockiga håret som jag tänker mig att Anne på Grönkulla har (även om jag varit rödhårig och kom fram till att jag trivs bättre som mitt naturliga - blond). Anne som alltid drömde att se ut på något helt annat sätt.
 
 
 
Annars drömmer jag inte om att se ut på något annat vis, allt som är jag är ju jag och det skulle inte vara jag om jag tänkte att jag såg ut på något annat sätt. Ni vet.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0