lucka nr 8: berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

Detta är en del av Emily Dahls julkalender.
 
Nu bor jag tyvärr på en plats där jag inte har tillgång till bilder på barndomen, och det plagg jag direkt kommer att tänka på tror jag inte finns dokumenterat på fotografi heller, så det blir fotolöst. Tror inte jag har en end abarndomsbild på hela datorn haha. Men jag ska försöka beskriva:
 
Jag var ungefär fem år, mormor har berättat att jag brukade ta ut alla mina kläder och leka affär. Längst in i min garderob hittade jag en hängselklänning i mintgrönt med ljust rosa rosor på. Antagligen hade jag haft den tidigare vid något tillfälle, men det var inget jag kom ihåg. Nu ska ni veta, att som liten flicka var jag mycket "pojkflickig": jag lekte gärna med Barbie, men också gärna med mitt bilgarage. Mina favoritbyxor hade jag plockat ut på pojkavdelningen och jag kan inte minnas att jag bar klänning särskilt ofta. Men ibland kom klänningstjejen inom mig fram, och jag tyckte att denna hängselklänning (har alltid älskat saker med hängslen) tyckte jag var alldeles underbar. Jag vill minnas att den passade, men jag vill också minnas min mamma som mjukt förklarade för mig att den kanske inte passade. Jag minns inte om den passade eller ej, men detta är det första minnet jag har av ett plagg, och av att jag helt själv letat i garderoben och hittat gömda skatter som jag hellre ville ha än de andra samma, gamla kläderna.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0