att leva och andas.

Jag är feg på det sättet, att jag egentligen inte vill avslöja något viktigt eller stort innan typ precis dagen innan helst. Vill inte jinxa eller behöva ta tillbaka. Men eftersom vi nu börjat diskutera mitt nya kontrakt på jobbet får man väl se det som ganska klart.
 
Till hösten har jag kommit in på en masterutbildning i strategisk kommunikation vid Lunds universitet till hösten. Har alltså tackat nej till ännu ett års heltidstjänst och går istället in på 50% jobb och 100% studier. Och jag är superdupernervös och maler alla möjliga saker i huvudet och magen, vilket är ganska slitande. Samtidigt som jag ser fram emot det och blir varm i magen när jag tänker på vart det kan leda så tänker jag på att det är kanske dumt att tacka nej till heltidsjobb och heltidslön, tänk om jag inte får sommarjobb, tänk på alla höga studieskulder, tänk om jag inte får jobb efteråt... Sådant jag aldrig oroade mig för innan.
 
Samtidigt är jag superpeppad vill verkligen ägna tid och intresse åt mina studier, vissa saker måste man bara leva och andas för att komma någonvart.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0