the world is a book and those who do not travel read only one page.

 
 
 
Jag känner mig så i pysslartagen - men jag vet inte vad jag ska pyssla med, eller främst av allt: varifrån jag ska få ork.
 
För jo, det finns ju nog att pyssla med. Fixa i köket till exempel. Men sedan jag började jobba heltid har energin försvunnit spårlöst och jag känner mig i det snaraste som en urvriden gammal trasa. Att ta sig an något som innebär att jag måste anstränga kreativiteten och/eller kroppen känns oerhört plågsamt. Nästan som ett straff. Och sånt tänk genererar ju inget nytt eller roligt. Jag brukade alltid ha en massa projekt på gång innan och det påverkar mitt humör att bara sitta av tiden.
 
Så nu tänker jag ta den här tjuren vid hornen ordentligt:
1. så får man nog göra som med städning: tvinga sig upp ur bekvämligheten och bara sätta igång. Ett tu tre, så är man varm i kläderna och röd om kinderna. Först och främst ska jag lista allt det jag tänkt att jag vill göra och sen börja beta av den.
2. ge kroppen energihöjare. Redan nu tränar jag tre gånger i veckan, och springer minst en halvmil en av dessa gånger. Jag är sämre på att få i mig frukt och grönsaker, såvida det inte ingår i min lunchsallad. Men vad bättre att börja få i sig naturliga vitaminer än nu när primörerna är helt färska? 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0