past novembers.

Är ju en riktig liten nostalgiker och för ett tag sedan presenterade jag ju den här bloggens upplevda somrar. Nu tycker jag att vi tar ett novemberavsnitt faktiskt, för att liva upp i det grå. Bläddrade igenom mitt arkiv idag på bussen och oj så mycket som hänt!
 
2009
 
Bloggen Lovliletts första november var på inga sätt mitt bloggandes första. På den här tiden kände jag mig väldigt anonym och lade inte upp mycket bilder på mig själv (gjorde det dock en del på min gamla blogg Soleii som inte finns längre, trist). I november 2009 började jag julpynta tidigt pga att vi skulle åka till Thailand med familjen över julen, jag hade mest ångest över konsthistorie- tentor verkade det som och var stolt över hur mitt lilla kökspentry utvecklats på det året jag bott i min lilla lägenhet.
 
2010
 
2010 hade jag en jättefin fotosession i all denna snö med Sanna, verkar tyvärr inte ha fotona på den här datorn så det blir en liten kopia. Tänk att det var så mycket snö! Under den här hösten bakade jag väldigt mycket kanelbullar, kanske för att de gett mig en ny liten ugn i lägenheten, men kanske också för att det var det som fick mig att må bra. I övrigt mådde jag inte så bra den här hösten, jag var mycket ledsen över saker som jag tyvärr inte vill nämna här. Men det var en del guldstunder också! Till exempel när jag och Sanna åt Lunds godaste sushi och tog oss igenom Utvandrar- eposet.
 
2011
 
 
Ja. 2011. När jag var mitt uppe i det var den hösten så himla jobbig. Precis uppbruten från en relation men alltså, vilka fantastiska vänner jag hade, och har! Hela den hösten handlade om att umgås med mina nära, dricka mängder av rödvin, skratta, dansa lindy hop tills benen inte orkade varje vecka, gå på otaliga nattpromenader med min vän Ande som stod mig så nära. På något sätt känns det som att det var den här hösten som jag blev jag och jag blev vuxen. Mitt i allt, och speciellt såhär i efterhand, så var hösten 2011 helt fantastisk på många vis. Och det hela eskalerade ju med att jag på nyår träffade personen som just i detta nu kom hem till vår lägenhet med fredagssushi.
 
2012
 
För ett år sedan då. För ett år sedan, ganska exakt, åkte vi till Umeå och jag var rädd för att missa min systerdotters födsel. Men hon kom en vecka senare, på måndagen samma vecka som jag lärdes upp till mitt nya jobb, det som jag har haft fram tills nu. En liten Eloise tittade fram och smälte mitt hjärta från första stund. Förutom bebisyra var det julstämning i vår nya lägenhet som stod på agendan, och nytt jobb och ny stad.
 
Och så är det nu. Här. november 2013, som vi är mitt uppe i. Härliga 2013.
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0