a series of names, words, or other items written, printed, or imagined one after the other.

Det var längesedan jag gjorde en lista nu, det känns som en lagom aktivitet såhär en onsdagseftermiddag tycker jag.
 
 Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Jag tycker att hösten är och kommer att bli mysig, men tyvärr har jag mått ganska dåligt på grund av stressrelaterade kroppsreaktioner, vilket gör att jag inte njuter riktigt så mycket som jag vill.

 

Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Strumpbyxor. Använder kjol och klänning mest jämt och kommer att liva uppi det grå med mysiga strumpbyxor.

 

Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
För ett år sedan jobbade jag halvtid i receptionen på mitt jobb, och halvtid hade jag praktik på Mazetti-huset. Var rätt orolig för pengar men njöt av första tiden som sambo. Bokade resa till norra Sverige och såg fram emot det.

 

 

Vad gör du om dagarna egentligen?
Tja. Nu är jag ju delvis tjänstledig från jobbet, men jobbar kvar som ekonomiassistent på 25%. Övrig tid ägnar jag åt masterprogrammet i strategisk kommunikation. Det är mycket plugg! Så jag hänger en del på biblioteket, i Helsingborg eller hemma hos någon pluggkompis för att diskutera organisationer och strategi.

 

Vad har du för frisyr?
Långt, naturblont, just nu uppsatt i hästsvans men annars oftas utsläppt med invippad ändar.

 

Vad lyssnar du på för musik?
För tillfället är Glee säsong 3 igång på vår Netflix, Puck sjunger någon rockcover. I höst har jag lyssnat en del på Fleetwood Mac och mina musikfavoriter är som alltid Florence + the machine, First Aid Kit, The Ark och The Smiths.

 

Vad läser du?
"Evolution theory of management thought" för tvång, "Madame Bovary" för kul.

 

Senast tre inkomna sms?
"Tacopaj, onsdagsstädning och träning :) bra kväll" - från min pojkvän

 

"Hur gick det? Sa han något mer om tentan?" - från en av mina bästa kursare

 

"Härligt med Madrid!" - från en av mina bästa vänner

 

 

Vad var bäst med sommaren?
Sommaren var bäst på så många sätt. Det var min första sommar med semester och ledig sedan gymnasiet. Det var den första sommaren på länge som var riktigt fin. Och jag och min pojkvän hittade på så mycket olika och roliga saker mest hela tiden. Bland annat gjorde vi ett magiskt besök på Tivoli med ett par fina vänner (på den övre bilden kommer vi som vågade åka just av en riktigt snurrig karusell). Filminspelning, som innebar både 70-talsstyling, god mat och en väldigt spännande kväll! Plus att jag badade mest hela tiden, lycka! 

 

 

Vad var sämst med sommaren?

Alltså, jag tror inte att något var riktigt dåligt med sommaren. Kanske att jag blev ganska dålig sista semesterveckan, som var i mitten av augusti.

 

Senast köpta plagg?
Ja, det är ju fågelkjolen och den vita koftan från Modcloth som kom på posten i förra veckan. Har nu lite köpstopp vad gäller kläder, nu ska jag komplettera enbart med någon extra kofta till vintern.

 

Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Mitt bästa skönhetstips alltid är att göra saker man mår bra av, mysa framför tv:n med tända ljus, läsa en god bok eller gå ut och danska. Om man tar hand om sig själv tror jag att det märks på hela utstrålningen. Sådana här svar tyckte jag var helt värdelösa när jag var yngre och ville ha konkreta tips, men så är det. Mer konkret, motionera och ät mat som ger kroppen styrka och energi, och psyket glädje.

 

 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0