varning på stan.

 I helgen hade vi Sebastians kompis Micke på besök, det innebär såklart aktiviteter på stan. Vi började lördagen med att försöka hitta en brunch som vi inte testat förrut, det gick sådär så det slutade med att vi landade på Creperie Bretagne på Triangeln. Där satt vi länge och åt svampstuvningsfyllda crepes och pratade Halloween- kostymer.
 
2013-10-19 11.10.59
 
 
2013-10-19 12.52.55
 
Sedan gick vi en runda på stan. Gick och glodde lite  på kopparkastruller som jag tycker är så himla fint. Jag köpte i alla fall en ny stekspade, eftersom vi bestämt oss för att byta ut precis alla plastredskap i köket.
 
2013-10-19 14.26.32
 
2013-10-19 15.02.19
 
2013-10-19 15.04.04
 
Efter en inspirationsrunda på Buttericks påbörjade vi en höstpromenad i parken, men sedan beslutade vi oss för att svänga av vid Malmö Muséér. Vi har pratat om att gå dit i 1,5 år, men nu så! Jag blev mycket positivt överraskad: de hade en mycket fin och intressant inställning om 20- talsmode, "Mode utan midja" (som var den jag primärt kom dit för), men jag fångades även mycket av deras fantastiska utställningar om den rasbiologiska forskningen i början av 1900- talet, samt utställningen om brott och straff. De hade även en leksaksutställning där jag fascinerat fångades av alla de gamla dockskåpen.
 
Utställningarna på Malmö Muséer var några av de bästa jag varit på, många kända utländska museer inräknade. Väldisponerat, vackert och välgjort, och dessutom väckte det många känslor, vilket är precis det jag tycker en bra utställning ska göra. Har ni inte gjort ett besök här tycker jag att ni ska göra det snarast!
 
Efter den här dagen gick vi hem och bakade äppelkaka, tittade på Glee, spelade lite brädspel och avslutade med "The Ring 2". En mycket bra lördag, med andra ord.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0