sing, sing, sing, sing, everybody's got to sing.

Hej måndag!
 
När ni läser det här sitter jag på introduktionsmöte på mitt masterprogram, spännande! Sista helgen som icke-student blev ju avfirad med pompa och ståt när vi ställde till med 20-talsfest här hemma, och det vart så lyckat! 
 
 
Här är jag nyfixad! Jag älskar 20-talstema och har kört flera gånger, denna gången skippade jag svart och hade en puderrosa drop waist-klänning från Modcloth och ett art deco-hårband från Asos, plus den obligatoriska fjädern. 
 
IMG_5349
 
Första gästerna och värden själv, redo att inta mingelbordet
 
IMG_5362
 
Våra nära vänner Anne och Sebastian var ett stiligt flapper-par
 
IMG_5357
 
Crustader med lemon curd och grönmögelost, och snittar med chevrékräm och serranoskinka. Recepten kom från boken Vintageparty som bland annat Emma Sundh, en av mina favoritbloggare, varit med och skrivit.
 
IMG_5358
 
Jag hade bakat macrons i 5 timmar dagen innan, vaniljsmak och citronsmak. Yam!
 
IMG_5360
 
Improviserade dekorationer
 
IMG_4539
 
Vi minglade runt och kramades och skålade
 
IMG_5375
 
Fint häng kring soffan med en massa härliga människor. Efter ett litet 20-talsquiz och några glas mousserande vin drog vi oss upp och dansade och sjöng, och ibland kom det på någon liten 20-talslåt och då försökte vi oss på både charleston och lindy hop. En riktigt underbar kväll!
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0