från bokhyllan

Följ mig på boktipset.se

Sommarlov (även om man sommarjobbar är man ju ledig från skolan) har för mig alltid varit lite synonymt med cykelturer till biblioteket, högar med sommarläsning och stunder i skuggan med en solstol och en bok i händerna.

Att läsa böckerna jag älskade som barn är precis lika magiskt nu när jag är lite äldre, och jag tycker att ungdomsböcker ofta är mycket mer trollbindande än de som kallas "vuxenböcker".
Här är några tips till dig som har boktorka:

♥ Allt med Maria Gripe. Mina personliga favoriter är "Agnes Cecilia" och "Tordyveln flyger i skymningen".

♥ "Bakom väggarna på vinden" av Sylvia Cassidy - om en föräldralös flicka som en dag överraskas av dova röster innifrån väggarna.

♥ Hela "Anne på Grönkulla"-serien, historisk romantik i överflöd!

♥ "Den oändliga historien" av Michael Ende. Boken är otroligt mycket bättre än den förvisso helt underbara filmen från 80- talet.

♥ Jonas Gardells "En komikers uppväxt" och "Ett ufo gör entré" eller Margit Sandemos "Sagan om Isfolket" om du inte känner för barn- och ungdomsböcker. Eller serien om Nancy av Elsie Johansson.

Det ni säger
Postat av: Olle

Gud vad bra med lite boktipps, precis vad jag behövde:) På något konstigt sätt fortsätter man läsa lika mycket när man väl får sommarlov:p Nu ska jag till bibblan. Föresten, titta filmen från min skola. Sjukt är det!

http://www.youtube.com/watch?v=_WqIHjV1JsA

Mågott

2009-07-08 @ 16:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0