engagemang

(får snabbt slänga in ett inlägg och sen försöka vara lite effektiv!)

Har varit på föreläsning om Sveriges rödgröna framtid, och gissa om jag är pepp nu!
Sedan jag var 19 har jag varit medlem i Grön ungdom, Miljöpartiet och nu även Gröna studenter. Men av först transportförhållanden och nu dålig information, så har jag aldrig varit på ett enda möte eller någonting, fastän jag så gärna hade velat. En av mina drömmar är att bli politiskt engagerad, att bli politiker.

Men nu! NU NU NU! Nu ger jag mig inte, om jag så ska ringa och pressa de ansvariga på information! Jag vill engagera mig, jag vill sitta i styrelsen, jag vill ha chans att bli vald in i riksdag eller kommunfullmätkige, hag vill ha chans att påverka. Just att inte kunna påverka med min lilla röst i norra Lund, det har gjort så ont i mig ibland. För hur mycket jag än skriker så lyssnar ingen.
Men 2010 innebär andra bullar för mig. Ett hinder stoppar mig inte. Jag ska inte sitta och säga förlåt och tack och jag orkar inte bry mig.

Engagera dig du också, bry dig om vad som händer i Sverige!

Det ni säger
Postat av: Maria Ferm

Härligt!

2010-02-05 @ 12:58:36
URL: http://mariaferm.blogspot.com
Postat av: Erik Thor

Var bor du? Lycka till med engagemanget, det roligaste börjar när man väl kommer in och får jobba med saker man tror på. :)

2010-02-05 @ 15:17:04
URL: http://indiesolidaritet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0