layton's apprentice strikes again!


"Untitled" av minimalisten Robert Morris, lånad härifrån
En tanke - ganska onödigt att skräpa ner sådär, när man kan gå in i låt säga en fabrik som tillverkar isolering och se på snudd på samma sak. Och nedskräpningen betyder ingenting, det är minimalism så det är bara vad det är. Smutsigt. Skräpigt. Någon stackare som får städa upp.


då tänker jag också kalla mig konstnär. Det är "Laserbeambabysister" och här uttrycker jag mina inre drömmar om tuggummifärgade ränder och läskiga knappögon (á la professor Layton).

Jag vill inte håna de moderna konstnärerna. Men jag bara frågar- när är konst konst och vem bestämmer det?


Det ni säger
Postat av: iblistarot

"Laserbeambabysister" kan säkert analyseras djupt.. Ingeman Olsson hade nog kunnat komma med spännande synpunkter :)

2010-01-04 @ 00:16:10
URL: http://iblistarot.blogg.se/
Postat av: Sandra

det djup som ligger bakom "Laserbeambabysister"... det gör nästan ont att tänka på det:P Jag hade verkligen gett mycket för att höra en analys av herr Olsson!:)

2010-01-04 @ 00:36:17
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0