hang the blessed DJ



Panic-The Smiths

En gammal klasskamrat och därtill en god mejlkamrat introducerade mig för snart ett år sedan för The Smiths. Morrissey visste jag redan vem det var, honom tyckte jag mycket om. Sedan kom en period då jag lyssnade igenom dem på Spotify några gånger. Lade in dem på iPoden och hade dem som bakgrundsmusik under cykelturerna till mina föreläsningar. Ja, ni fattar. De har funnits där länge.

Den senaste veckan har de varit den enda musik som snurrat runt i min hjärna. "Panic", "Sheila take a bow" och "Girlfriend in a coma" har i tur och ordning varit låtar jag "haft på huvudet". Därmed har det också blivit det enda, i princip, jag lyssnat på. På Spotify, i iPoden. Vissa typer av musik måste man helt enkelt lyssna in sig på innan man på riktigt kan ta den till sig och förstå dess genialitet, dess magi och dess dragningskraft.
För ja, The Smiths är genialiska. Underbara. Lyssna!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0