mina drömmar är besannade

YES!

Jag är så glad att Mona Sahlin tagit sitt förnuft till fånga och beslutat att avgå som partiledare för Socialdemokraterna! Inget emot Sahlin så, hon är säkert en jättego person, men förtroendet för henne i Sverige är pinsamt lågt vilket inte gör annat än skadar partiet. Socialdemokraterna var efter Göran Perssons avgång alldeles för nällade att sätta en kvinna i spetsen, även om de tillönskade antingen var döda (vila i frid, Anna Lindh) eller helt enkelt inte ville. Då frågar man Mona. Hon kanske inte var den bästa kandidaten, men hon var kvinna. Men enligt mig ska kompetens gå före genus, och även om en kvinnlig partiledare ser jättefint ut för jämställdhetsfrågorna som partiet drivet så är det inte det som ska avgöra en anställning. Bäst lämpad, ska det vara.

Nu håller jag tummarna för att det finns någon ung, ny kandidat för partiledarposten som åter kan leda partiet till dess forna storhet. Friskt blod tror jag partiet behöver. Men, som sagt - ge uppdraget till den bäst lämpade!

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0