Ranarim



Det är så roligt att kunna välja själv vad man vill snöa in på i universitetsstudierna. Vi ska syssla med så kallad problemorienterad inlärning, vilket betyder att vi väljer enskilt vad vi vill ta reda på och så vips! tar vi reda på det. Under dagens workshops valda ämne "Svensk kultur" har jag valt att skriva om hur etnologer har forskat om folkmusik och folkvisor under 1900- talet. Det är något som jag tycker är så fasligt roligt att det kommer att bli ett sant nöje att plugga. Säger jag nu, innan jag börjat.

(videoklippet är Ranarims "Den förtrollade barnaföderskan". Ranarim är ett band som spelar folkmusik i en något uppdaterad tappning samtidigt som de bibehåller enkelheten och instrumenten som man tycker att den folkvisa ska innehålla)

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0