musik istället för plugg

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Carolina Wallin Perez "Utan dina andetag". Kvävande vackert!


NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
"With or without you" med U2. Gråter som ett barn varenda gång, den är så fin men allt jag någonsin tänker på när jag hör den är uppbrott.


VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Oh, hjälp! Det kan kanske vara... en låt som jag fick nys om när jag läste konstvetenskap. Det var en modern konst- låt som kom på hitlistorna på 60- talet, men jag minns inte vad den heter. Men den var jobbig.


FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Jag måste få välja tre: ABBA, Ted Gärdestad och The Ark. Gör mig alltid glad!


BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Carla Bruni på franska tycker jag är vackert, upptäckt genom soundtracket till "[500] days of Summer"


BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Tidig Carola (jag vet att flera av er kommer att stöna)


BÄSTA MANLIGA RÖST?
Ola Salo!!!


VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Pop, schlager, musikal och klassiskt.


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
"Girl's just wanna have fun" med Cyndi Lauper


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Chopins nocturner lugnar ner mig direkt.


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
"You look wonderful tonight" med Eric Clapton.



VAD LYSSNAR DU PÅ INNAN DU GÅR PÅ FEST?
Schlager! Gärna, gärna Linda Bengtzing!


VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Mycket blandat, det beror helt på mitt humör.


SENASTE KONSERTEN?
Kanske The Ark för typ tre år sedan på Malmöfestivalen. Hjälp, vad längesedan! Kan det stämma?


VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
The Smiths och Lykke Li


HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Den jag pussar på nuförtiden är lite musiker. Annars nej.


VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Älskar det! Gärna pianomusik och helst Chopin eller Tjajkovskij.


VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Lyssnat för lite på det, men har hört några bra av Dolly Parton.


LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Räknas engelska? Men nej, i så fall låtar på franska, men jag tycker om att förstå texten.


OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
Ett vackert piano.


VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Det vet jag inte. Men jag var lite småkär i Ted Gärdestad som yngre, och Ola Salo.


DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
"[500] days of Summer"


SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
Ok!


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0