mode i mat och lakrits som är så obehagligt

För ett tag sedan läste jag att det är inne med lakrits. Nej, inte färgen lakritssvart, inte lakritsmönster - godiset lakrits. Jag antar att detta svarta godis tar över tronen av matmode efter de ack så söndertjatade macaronerna (som jag inte smakat ens en gång). Det året jag tog  studenten minns jag att det var inne med granatäpple. Det skrev min dåvarande stora idol Ebba von Sydow i tidningen Veckorevyn, som hon för övrigt gjorde ett bra jobb med att piffa upp! Surdegsbröd lär ju också vara väldigt modernt. När kakaobönan anammades av västvärlden var varm choklad den trendigaste drycken bland aristrokratin.
Sushi däremot är visst hopplöst ute nu har jag hört, så 2000- tal! Det är ju tur att jag inte är någon trendslav för jag tänker minsann äta otrendigt! 
Håhåjaja, mode i mat. Det tycker jag är ett synnerligen lustigt fenomen.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0