själavård


(glömt bort bildkälla)

Att vårda själen är att göra något för den, bryta hushållssysslor, plugg och jobb med något som man brinner för eller drömmer om.

Länge drömde jag om att få gå hos pianolärare. Jag hade själv lärt mig väldigt mycket och kunde ta ackord, läsa noter och räkna takter och pauser och åttondelsochsextondelsnoter. Men jag saknade någon att fråga om det som var svårt, någon som kunde finslipa och ge tips och råd. På Folkuniversitetet hittade jag en kurs för ett mycket bra pris, och eftersom jag hade jobbat en massa kände jag att jag kunde unna mig själv det. Jag skulle gärna fortsätta med pianot men vid ett senare tillfälle. Men jag rekommenderar verkligen att eventuellt lägga undan pengar för att en gång om året unna sig lyxen att kunna betala en kursavgift på något man drömt om. Det finns även billigare aktiviteter att förkovra sig inom, till exempel sjunger jag nu i damkör för blott 150:- per termin.

Du kan, förutom på folkuniversitetet, hitta en mängd kurser och studiecirklar på exempelvis:

Medborgarskolan

Arbetarnas bildningsförbund

Studieförbundet vuxenskolan

Glöm inte bort de statliga universiteten och högskolorna! De har många roliga kvällskurser att erbjuda och det är dessutom helt gratis! Anmälan sker via Studera.nu.


Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0