tack för en underbar vanlig dag

Positivitet genererar positivitet.

Och tvärtom. Under hösten har det varit väldigt mycket koncentration på måsten och det har känts som att mycket har gått fel. Nu, efter en extremt välförtjänt julledighet, så tar jag nya tag och ser livet genom glada ögon igen. För att träna på att fokusera på det positiva vill jag dela med mig av ett råd som jag tänker försöka använda mig av.

Att varje kväll innan man somnar komma på tre saker från dagen som man är tacksam över. Det kan ju vara vad som helst! Jag tror att tacksamhet ger glädje och ödmjukhet inför tillvaron. Min första får bli här på bloggen:

1. Mina vänner och grannar. Jag är god vän med mina grannar och det är glädjande att få sitta däruppe tillsammans med sin bästa vän och äta gott och titta på Star Wars III.
2. Jag har fått ha en mysig dag med en mysig säng, en bra film och inga direkta måsten.
3. Jag är tacksam över kupongen jag fick som gav mig en välbehövlig vara helt gratis.

Inspireras av Agnetha Fältskog!




Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0