kemin bakom kärleken

I lunchrummet på jobbet ligger alltid en massa kvällstidningar. Någon gång då och då tar någon vänlig själ in en av bilagorna också. I söndagsbilagan till någon tidning kunde jag läsa om "Why I'm with her" - boken i vilken Helen Fischer säger sig ha funnit orsaken till varför man faller för den typen av personer man faller för. Jag tog testet och fick veta att min primära personlighetstyp är den östrogena, min sekundära var serotonintypen. Vilket, om man läser beskrivningarna här, stämmer ganska bra in på mig. Att jag alltså borde falla för testosterontypen verkar faktiskt också stämma, vilket jag tycker är väldigt spännande (även om jag tror att kärlek är mycket mer än kemi). Vill du ta reda på vilken typ du är och vilka typer du faller för? Testa dig här. Jag vet inte vad det är för nytta med att veta det egentligen men det är en rolig grej i alla fall.

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0