bikinis och kultursidorna

Bilder från Gina Tricots hemsida

Nu är ju detta inte främst en stilblogg. De ambitionerna lade jag på hyllan efter flera år på en annan blogg. Men jag måste bara visa vad jag fann - min drömbikini! Jag har letat efter något som känns lite retro men ändå lite modernt i en bra färg e voilá! En sandrini (Sandra-bikini)! Klart slut för shopping den här gången. Längtan bort från studieinkomsten är ordentligt påtaglig.
-
På tal om stilbloggar läste jag idag en krönika på Aftonbladets kultursidor och modebloggen och dagens ideal, nämligen den blåsta it-tjejen som bär och äger de senaste statusprylarna (läs här). Många intressanta ord, bland annat "Vänsterns nederlag i kampen om tidsandan märks väl aldrig så tydligt som i de ord som ska beskriva vårt samhälle – det är entreprenör och egoboost, inte ”Kärlek och Uppror”, som kännetecknar de yngre generationerna." Kanske något krasst (speciellt om man läser vidare om krönikörens orerande om min generations förfall) men ändå tänkvärt på något vis. Kanske inte så svart och vitt men ändå lite mörkgrått. Fast blåsta vet jag inte om vi är. Lyckas man måste man väl ändå ha en hel del fungerande hjärnceller.



Det ni säger
Postat av: Alex

Därför bör ungdomen inte lyssna på Isabella Löwengrip

http://stockholm.suf.cc/darfor-bor-ungdomen-inte-lyssna-pa-isabella-lowengrip/



"Isabella Löwengrip skrev igår på SVT Debatt en replik på Ann Charlott Altstadts artikel i Aftonbladet ”Den blåsta generationen”. Altstadt gör i sin artikel Löwengrip till representant för vår tids ungdomsgeneration, som hon kategoriskt avfärdar som lurad och korkad. Men Löwengrip är inte dummare än att hon förstår att utnyttja detta representantskap för sina egna politiska syften.



Men Isabella Löwengrip företräder inte 90-talister eller unga tjejer. Däremot företräder hon en bestämd samhällsklass och en särskild ontologi dvs. en föreställning om hur världen är beskaffad. Vi ska förklara allt i hop, låt oss börja med samhällsklass."

2011-05-26 @ 22:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0