retrostylish extravaganza.

Vad är en bal på slottet eller en karnevalkväll på Moriska Paviljongen i Malmö?
 
Under slutet av min vistelse på praktiken träffade jag en mycket engagerad och inspirerande kvinna som är en av grundarna till upplevelseföretaget Briza Maxima. Förutom att arbeta med events och upplevelser för och med klienter och kunder anordnar de under helt egen regi två gånger om året den sagolika tillställningen Carnevalesque på Moriskan. Detta är en utekväll som andas svunnen elegans och mystik.
 
Glöm korta slinkiga kjolar och tubtoppar. Här gäller finaste högtidsklädseln, den där som du kanske har hängande i garderoben men aldrig får chans att använda igen. Gästerna måste också bära mask och ja, hela evenemanget andas av gamla tiders maskeradbaler. Uppiffat med smakfull burlesque och hemliga överraskningar.
 
Jag tycker att detta är ett fantastiskt koncept och det verkar växa sig större hela tiden. Idén om överdådig dekadens en festkväll lockar mig mycket, och även om jag dessvärre inte har möjlighet att ta mig dit lördagen den 17 november så kommer jag att hålla utkik efter nästa klubb. 
 
På klubbens Facebook- sida hittar ni pinterest- boards med kostymidéer, videoklipp och andra bra uppdateringar. Lördagsplanerna kirrade?
 
 

Det ni säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0