give us our daily pasta.

 
 
I fredags jobbade jag hela dagen, det var Lucia och fredagsstämning nästan hela dagen på jobbet. När jag kom hem improviserade jag ihop en pasta rätt baserad på lite rester i kylskåpet. Testade lite tips från dessa pastaknep som även Polichinelle tipsade om häromdagen.
 
Du behöver
pasta
soltorkade tomater med vitlöksolja
olivolja
creme fraiche
getost
salt, peppar
parmesan
 
Tja, koka pastan. Medan vattnet kokar upp och pastan kokar strimlar du helt enkelt soltorkade tomater, skärt getost i mindre bitar och blandar tillsammans med olivolja, salt och peppar. När du hällt av pastan lägger du tillbaka den i kastrullen och har i din röra, rör om på den varma plattan. Servera med en hel mängd parmesan.
 
Lätt som en plätt!
 

Det ni säger
Postat av: Johannas Retro

Åh mumsigt! :D

2013-12-15 @ 12:28:22
URL: http://johannasretro.com
Postat av: Fina Frun

Åh alla pastarätter brukar pasta mig finfint! Smaskens!

Svar: Eller hur, så gott och själsuppfyllande i sin enkelhet! :)
Sandra

2013-12-15 @ 13:06:41
URL: http://finafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0