skomakare snäll heter han, fast egentligen är han inte snäll

Idag vill jag slå ett slag för skomakare.
-
Precis som Underbaraclara i det här inlägget lade jag i höstas dyra pengar på att köpa ett par jättefina höstkängor i skinn. Dyra måste ju innebära bättre kvalitet än exempelvis Skopunkten, tänkte jag. Icke sa nicke. Inte ens en hel höst kunde jag gå med dem förrän sulorna på klackarna var helt uppslitna. I ärlighetens namn så gick dessa dyra skor fortare sönder än några andra skor jag haft! Ett par långt billigare skor från DinSko har jag gått mycket mer med och det syns knappt på dem. Guldstjärna i kanten, alltså.
-
Hos den bästa skomakaren i Lund (som många har rekommenderat) fick de för 180 kronor nya sulor på båda de uppslitna klackarna. Hos honom var det som att kliva tillbaka en stund i tiden, jag kunde nästan känna doften av gott hantverk och kvalitet! Den snälle skomakaren kommenterade något om den dåliga kvalitet de flesta skor görs i idag, oavsett pris. De nya sulorna är av ett synbart med gediget och hållbart material.
-
Alltså, när dina älsklingar verkar sjunga på sin sista refräng: ta dem till skomakar'n för en billig peng så får ni mer tid tillsammans!

Det ni säger
Postat av: Klara

Vilken skomakare var det?

2011-03-26 @ 23:25:43
Postat av: Sandra

Jadu, vad skomakeriet heter vet jag inte, inte heller gatan:) Men den ligger på en liten gata som går neråt från Coop Forum på Mårtenstorget, på ett hörn hänger skylten ganska synligt:)

2011-03-27 @ 11:39:05
URL: http://lovlilett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0